Temat copywritingu wraca niczym bumerang! Czemu tak ważne jest jak piszemy do swoich odbiorców? Jakie korzyści niesie poznanie ich potrzeb? Na te oraz wiele innych pytań stara się odpowiedzieć Norbert Oruba w „Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców”. Co najważniejsze: autor pisze zwięźle i na temat!
Do kogo skierowana jest ta publikacja? Przede wszystkim do osób chcących wzbogacić swój warsztat, a co za tym idzie zdobyć i utrzymać przy sobie odbiorców. Właściciele biznesów, chcących wkroczyć na rynek bardziej zdecydowanie i dostosować swoją komunikację do potrzeb konsumentów odnajdą się idealnie, lecz nie ograniczałaby się jedynie do nich. Książka stanowi źródło wiedzy oraz inspiracji dla osób publikujących wszelkiego rodzaju treści w Internecie oraz zainteresowane szeroko pojętym marketingiem.
Norbert Oruba nie wrzuca czytelników na głęboką wodę, co czyni dając zarówno wiedzę dla wielu uznawaną za podstawową w tej tematyce, jak i poruszając zagadnienia dopasowane do osób pracujących z tekstami od dawna. Dużym atutem tej publikacji jest bardzo aktualne podejście do tematu, mamy tu konkretne rozwiązania dotyczące najpopularniejszych platform jak Facebook, Instagram, Twitter.
Jak pisać testy angażujące odbiorców? Autor nie pozostawia nic przypadkowi i przedstawia kluczowe kwestie. Wezwania do działania (call to action), język korzyści oraz straty, słownictwo dopasowane do odbiorcy czy wykorzystanie wyobraźni i zmysłów przyszłych klientów. Co szczególnie istotne autor podkreśla znaczenie poznania swoich odbiorców i może to brzmieć jak banał, ale bez takiego researchu nie mamy co liczyć na wyniki.
Brakuje Ci podstaw? Chcesz się rozwinąć? Klarownie skonstruowane rozdziały, pełne praktycznych rozwiązań na pewno Ci to ułatwią. Dużym zasobem jest też wytłumaczenie terminologii związanej z copywritingiem, ale też z szeroko pojętym marketingiem. Co ciekawe autor przedstawia zarówno zalety, jak i wady proponowanych rozwiązań. Zachęca do eksperymentowania, ale przede wszystkim do poznania swoich odbiorców.
Miałam do czynienia z wieloma książkami z zakresu copywritingu i muszę przyznać, że ta publikacja zasługuje na uwagę. W zwięzły sposób przedstawia wiele rozwiązań, sporo treści jest niezwykle łatwych do wprowadzenia, nie powtarza zbyt wielu znanych już w środowisku rozwiązań (jak to często się zdarza – po prostu ujętych w inny sposób). Stanowi to zdecydowany walor tej pozycji, szczególnie biorąc po uwagę jasność przekazu oraz jego skondensowane przedstawianie.
Tytuł: „Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców”
Autor: Norbert Oruba
Wydawnictwo: Sensus
Ilość stron: 216
Data wydania: 11 kwietnia 2023