Czy copywriting jest dla każdego?


Książki / niedziela, 24 stycznia, 2021

Jeżeli zakładacie, że temat copywritingu jest Wam obcy, to po lekturze najnowszej książki Marcina Cichockiego zmienicie zdanie. „Zawód copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu” jest skondensowaną pozycją, która znajdzie zastosowanie u każdego, kto publikuje w sieci. Niezależnie czy zajmujecie się zawodowo pisaniem, sprzedajecie produkty czy prowadzicie bloga lub media społecznościowe, to książka podpowiada jak wzbogacić swój warsztat.

W pozycjach zajmujących się marketingiem cenię przede wszystkim konkretne podejście do tematu. I w przypadku książki Cichockiego ta kondensacja w pełni spełnia swoją rolę, ponieważ autor uczy czytelników jak tworzyć treści dopasowane do potrzeb odbiorców. Nie chodzi tu jedynie o warsztat pisarski, ale też układ tekstu na stronie ułatwiający skanowanie.

Marcin Cichocki od lat zajmuje się copywritingiem i edukuje w kwestii najlepiej dostosowanych pod względem jakościowym tekstów. Dzięki zdobytej wiedzy potrafi w przystępny sposób pomóc osobom w różnym stadium „wtajemniczenia”. A jeżeli komuś będzie za mało po lekturze książki zawsze można sięgnąć na stronę www.kuzniatresci.pl którą współtworzy autor i nie tylko pogłębić swoją wiedzę, ale może zamówić jakiś tekst…

Uważam, że poradnik „Zawód: copywriter (…)” przeznaczony jest zarówno dla profesjonalistów, jak i laików, chcących dopiero zacząć przygodę z tym zawodem. Dzięki pokazaniu przekroju zarobków, rodzajów copywritingu i możliwości wykorzystania w różnych mediach, autor rozprawia się z marzycielami i pokazuje jak ważna jest jakość prezentowanych produktów końcowych.

Cichocki daje czytelnikom wiele gotowych rozwiązań jak pisać lepsze teksty, po jakie programy i aplikacje sięgać, by wyszukiwać np. słowa kluczowe. W tej pozycji duży nacisk położony jest na funkcjonalność i wtłoczenie możliwie największej ilości wiedzy do umysłu czytelnika.

Każda osoba może pisać teksty, ale dopiero zestaw odpowiednich cech wyróżnia te dobrze skonstruowane, dopasowane do potrzeb klientów. Warto zapamiętać po lekturze książki, że dobry copywriter wyróżnia się pewnym zestawem cech : umiejętnością researchu, rzetelnością, komunikatywnością, terminowością i ostrożnością. I moim zdaniem te założenia nie dotyczą jedynie omawianego zawodu. Cichocki daje czytelnikom zestaw ćwiczeń, które pomagają wzbogacić umiejętności i spojrzeć z perspektywy na swoją pracę. A gdy będziemy gotowi możemy np. zacząć budować portfolio i przeczesywać giełdy w poszukiwaniu zleceń dla siebie.

Muszę przyznać, że „Zawód copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu” otwiera oczy na niektóre zjawiska, które dotąd omijałam szerokim łukiem. Pozycję można potraktować jak jeden z poradników skupiających się na polepszeniu warsztatu i na pewno postaram się część zawartych w nim wskazówek zastosować u siebie. Czy polecam każdemu lekturę tej książki? Na pewno tym, którzy tworzą treści w sieci. Dla profesjonalistów może to być przypomnienie zagadnień i aktualizacja trendów.

Tytuł: Zawód copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu

Autor: Marcin Cichocki

Wydawnictwo: Onepress

Ilość stron: 136

Data wydania: 15 grudnia 2020r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *